KLANTENDIENST

Verkoopsvoorwaarden


1. Het contract tussen ons

Sunglasses Shop is een handelsnaam van MyOptique Group Ltd, Gemini House, Hargreaves Road, Groundwell, Swindon SN25 5AZ. Een overeenkomst tussen ons en de klant zullen uitsluitend gevormd worden wanneer goederen verzonden worden. Door gebruik te maken van onze Website, het bestellen van brillen bij ons, stemt u ermee in zich te houden aan deze gebruiksvoorwaarden

2. Prijs

2.1 De prijzen betaald voor goederen die u bestelt zoals uiteengezet op onze website, zijn inclusief BTW en is momenteel vastgesteld aan 2%

2.2 Het is mogelijk dat u een toeslag moet betalen voor levering. Het is ook niet altijd mogelijk om levering te doen op bepaalde locaties. Onze verzendingskosten zijn vastgelegd op onze website. Indien uw adres op een afgelegen locatie is zullen wij contact met u opnemen met de verzendingsopties vóórdat uw bestelling verzonden wordt, indien nodig.

2.3 Lidstaten van de EU en andere in aanmerking komende landen, Staten of gebieden zijn verplicht Britse BTW-tarief te betalen op hun aankopingen.

2.4 Prijzen zijn ingesteld op de GB Pound Sterling tarieven, prijzen in andere valuta's zullen dus schommelen ten opzichte van de wisselkoers en volgens de prijs van de website in Britse ponden.

3. U heeft het recht om uw contract op te zeggen

3.1 In overeenstemming met de Consumentenbescherming Wet (Verkoop op Afstand) 2000 " heeft de consument het recht om hun bestelling voor de meeste goederen en diensten te annuleren binnen een termijn van veertien werkdagen. Deze periode loopt vanaf de dag waarop het contract is gesloten voor diensten, en vanaf de dag na de dag van levering voor goederen."

3.2 Naar aanleiding van deze regelingen bieden wij u het recht om goederen te retourneren binnen 30 dagen na ontvangst van deze goederen. Ook artikelen in de verkoop zijn inbegrepen in het retoursbeleid van 30 dagen.

3.3 De eenvoudigste methode om uw bestelling te annuleren indien het nodig is, is om een e-mail te sturen naar nl@sunglassesshop.com. U kunt ook schriftelijk annuleren (het adres is hieronder). Wij kunnen de annulatie van je bestelling ook telefonisch accepteren

3.4 Als u de goederen ontvangen hebt voordat u het contract opgezegd heeft gelieve dan het retourformulier in te vullen of neem contact op met ons op nl@sunglassesshop.com. Indien u de goederen ontvangen hebt voordat u het contract opzegt, moet u de verwerkte bestelling terug sturen naar ons contactadres op eigen kosten en risico. Indien u het contract opzegt en de goederen worden daarna toch geleverd mag u de verpakking niet openenen of uitpakken en moet u de goederen zo spoedig mogelijk naar ons terugsturen op eigen kosten en risico.

3.5 Zodra u ons meegedeeld hebt dat u uw contract wilt opzeggen zullen we het bedrag zo spoedig mogelijk vergoeden, in ieder geval binnen 14 dagen MITS dat de goederen in kwestie geretourneerd zijn door u en die ontvangen zijn in dezelfde staat zoals geleverd bij jou. Als u de geleverde goederen niet terugstuurt of de verzendingskosten niet betaald hebben wij het recht de kosten die gemaakt zijn om verschuldigde bedragen in te vorderen van het bedrag die gecrediteerd moet worden af te trekken.

3.6 Indien de goederen die wij u gestuurd hebben niet in dezelfde staat terug ontvangen worden zoals geleverd hebben wij het recht om verschuldigde bedragen in te vorderen.

3.7 Bij het retourneren van producten naar ons adviseren wij u dat de zonnebril(len) in dezelfde verpakking teruggestuurd worden. Indien deze beschadigd zijn tijdens het vervoer is het de verantwoordelijkheid van de klant om alle kosten te vorderen van de onderneming waarmee de zonnebril is geretourneerd. Wij behouden het recht om beschadigde goederen te retourneren die beschadigd zijn tijdens het vervoer naar ons. De zonnebril(len) moeten ook geretourneerd worden in de originele verpakking zoals geleverd. Bvb dozen, kokers, zakjes, schoonmaakdoekje en de garantie (indien van toepassing). Gelieve die NIET IN JIFFY ENVELOPPEN of gewikkeld in papier te retourneren, dit zal ze niet beschermen tijdens het vervoer.

3.8 Alle goederen moeten teruggezonden worden in overeenkomst met het retourbeleid die gevonden kan worden op de Klantendienst pagina.

3.9 Helaas draagt de klant de kosten voor de terugzending/terugbezorging. In het geval van de retour van een product van een Britse BTW-vrijgesteld land, staat of gebied is de klant verantwoordelijk voor alle inklaringskosten of invoerkosten ten tijde van de verzending en voorafgaand aan de ontvangst van de goederen door de Sunglasses Shop.

3.10 .Een opslagvergoeding kan mogelijk van toepassing zijn voor geretourneerde producten.

3.11 Goederen die door de klant vervaardigd zijn naar eigen specificaties zoals klantspecifieke zonnebrillen met voorschrift, glazen, brillen en aangepaste Oakley producten kunnen niet worden geretourneerd.

Gelieve de paragrafen 17 en 18 van onze algemene verkoopsvoorwaarden voor brillen op voorschrift na te lezen.

4. Voorwaarden & annulatie

4.1 Wij behouden het recht het contract tussen ons te annuleren als:

4.2 Wij hebben onvoldoende beschiknare voorraden die u besteld heeft;

4.3 Wij leveren niet in uw streek; of

4.4 Één of meer van de goederen die u besteld hebt was weergegeven tegen een onjuiste prijs vanwege een tikfout of een fout in de prijsinformatie ontvangen van onze leveranciers.

4.5 Betaling/levering gegevens konden niet worden geverifieerd, of de bestelling wordt gezien als frauduleus.

4.6 Als wij uw contract moeten annuleren zullen wij u op de hoogte brengen per e-mail en het afgetrokken bedrag via de oorspronkelijke methode van betaling zo spoedig mogelijk terugstorten. In ieder geval binnen 14 dagen na uw bestelling. Wij zijn niet verplicht om bijkomende schadevergoeding aan te bieden.

5. Levering van goederen

5.1 Alle bestellingen worden verzonden via Royal Mail of UPS. De meeste goederen vereisen een handtekening bij levering, dus als u niet beschikbaar bent voor levering moet u contact opnemen met het (post-/pakket)verzend bedrijf om een nieuwe levering te organiseren of om zelf het pakket op te halen.

5.2 .Levering zal plaatsvinden op het aangegeven afleveradres, het adres aangegeven zal het adres zijn waar de goederen naartoe verzonden zullen worden. Wijzigingen van het leveradres moeten voorafgaand aangemeld worden via email.

5.3 Bestellingen over €100 worden per UPS verzonden. Bestellingen onder €100 worden per Royal Mail verzonden. We streven voor de levering van alle Britse vasteland bestellingen binnen 1 werkdag (geen-vasteland leveringen meestal 1-3 werkdagen), maar de levering kan langer duren in uitzonderlijke omstandigheden. Internationale levertijden variëren, maar de meeste bestellingen worden ontvangen tussen 4 en 12 dagen. Voor leveringen in het Verenigd Koninkrijk kunnen goederen niet aangemerkt als vermist worden in de post tot 15 werkdagen zijn verstreken sinds de dag van de verzending. Wij kunnen in deze periode geen actie nemen, maar wij zullen onmiddellijk navraag doen en het product opnieuw verzenden indien de levering niet heeft plaatsgevonden na de periode van 15 werkdagen.

5.4 Internationale bestellingen worden zo snel mogelijk geleverd, met als uitgangspunt binnen 3-5 werkdagen, uiterlijk zal het product binnen 28 dagen na bestelling worden geleverd. De meeste bestellingen vereisen een handtekening. Als 28 dagen of meer zijn verstreken en u hebt uw bestelling niet ontvangen, neem dan contact met ons op om te informeren naar de vertraging. We moeten dan een Internationaal onderzoek instellen naar de oorzaak van de vertraging. Zodra we de uitkomst weten zullen we maatregelen nemen om het pakket nogmaals te versturen of storten we het aankoopbedrag terug op uw rekening.

5.5 Wij kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor mislukte leveringen, hetzij als gevolg van een onjuist adres of onbeschikbaarheid van een handtekening op levering. Als goederen voor deze redenen geretourneerd worden naar ons mogen wij u aanrekenen voor de verzendingskosten of het bedrag aftrekken van het totaal van de aangevraagde restitutie.

5.6 Bij de levering van uw bestelling zul je de eigenaar van de goederen worden, die zullen gehouden worden op uw eigen risico en wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor hun verlies of vernietiging.

5.7 .Als een geleverd product beschadigd is tijdens het vervoer, zorg ervoor dat u de goederen als 'beschadigd' of ongecontroleerd tekent. Neem dan contact met ons op. De goederen moeten vastgehouden worden totdat wij in contact genomen hebben met het leveringsbedrijf. Als alternatief kunt u de levering weigeren.

5.8 Alle bestellingen worden verzonden met invoerrechten en belastingen ten laste van de ontvanger. Invoerrechten zullen worden beoordeeld door het invoerende land op basis van de huidige wetgeving voor de invoer. In het geval van het retour van een product van een Britse btw-vrijgesteld land, staat of gebied is de klant verantwoordelijk voor alle inklaringskosten of  invoerkosten ten tijde van de verzending en voorafgaand aan de ontvangst van de goederen door de Sunglasses Shop.

6. Aansprakelijkheid

6.1 Als de geleverde goederen niet wat u had besteld of beschadigd zijn, foutief of een onjuist aantal bevatten, zullen wij geen aansprakelijkheid hebben jegens u tenzij u meteen contact met ons opneemt, per e-mail of schriftelijk op ons contactadres, in elk geval binnen tien werkdagen na de levering van de goederen in kwestie. Dus als de bestelde producten een geschenk zijn is het raadzaam om de inhoud onmiddellijk te controleren. Goederen die beschadigd zijn tijdens het vervoer moeten zo spoedig mogelijk worden aangemeld.

6.2 Als u de bestelde goederen niet in ontvangst hebt binnen 30 dagen na de datum van bestelling zullen wij geen aansprakelijkheid hebben jegens u tenzij u contact met ons opneemt, per e-mail of schriftelijk op ons contactadres binnen 40 dagen na de datum van de bestelling. Als u een probleem meldt bij ons onder deze voorwaarde, onze enige verplichting naar keuze is:

6.3 Vereffeningen te doen voor goederen die niet geleverd zijn of die niet op voorraad zijn;

6.4 Om goederen die beschadigd of foutief zijn om te ruilen of te repareren; of

6.5 Om het betaalde bedrag terug te betalen voor de goederen in kwestie op gelijk welke manier wij kiezen.

6.6 Tenzij door de wet uitgesloten, zullen wij niet aansprakelijk zijn voor enige indirecte of gevolgschade, schade of kosten (met inbegrip van verlies van winst, zakelijke of goodwill) voortkomend uit een probleem waar u ons op de hoogte van gestelt heeft aan deze voorwaarde en wij zullen niet aansprakelijk zijn om geld terug te betalen aan u door middel van restitutie behalve het bedrag door jou betaald zoals hierboven omschreven in artikel 6.2

6.7 U moet aan alle toepasselijke wet-en regelgevingen voldoen en naleven, waaronder het verkrijgen van alle noodzakelijke douaneformaliteiten, import of andere vergunningen om goederen te kopen van onze site. De invoer of uitvoer van bepaalde goederen kan verboden zijn door bepaalde nationale wetten. Wij maken geen bewering en aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot de uitvoer of invoer van de goederen die je koopt.

6.8 Niettegenstaande het voorgaande, is niets in deze voorwaarden bedoeld om de rechten die u zou kunnen hebben als een consument onder de toepasselijke lokale wetgeving of andere wettelijke rechten die niet kunnen worden uitgesloten, noch op enigerlei wijze onze aansprakelijkheid uit te sluiten of te beperken aan onze aansprakelijkheid jegens u voor overlijden of persoonlijk letsel als gevolg van onze nalatigheid.

6.9 (Vertalingen in een Internationale taal)  Terwijl alle mogelijke moeite gemaakt is om materiaal (met inbegrip van de voorwaarden hierin uiteengezet) nauwkeurig te vertalen wordt in het geval van enige discrepantie, conflict of gebrek aan overeenstemming met de Engelse versie, de versie in het Engels geacht als de norm en zal prevaleren.

7. Betalingen

7.1 Betalingen kunnen gedaan worden via krediet/debit kaart met behulp van RBSWorldPay, Google Checkout of PayPal via een aangevraagde betaling factuur. 

7.2 Debit en credit card betalingen zullen onderworpen worden aan AVS controles, indien de betalingen niet bevestigd worden door de kreditkaartmaatschappij of deze controles niet doorstaan​​, kan de verzending worden uitgesteld. Het is daarom absoluut noodzakelijk dat factuurgegevens correct ingevoerd zijn.

7.3 .Alle betalingen worden gecontroleerd vóór verzending, verzending kan somstijds uitgesteld worden als/wanneer betalingen verder worden onderzocht.

7.4 Wanneer betalingsgegevens verschillend zijn van het factuuradres kan de bestelling onderworpen worden aan een uitgebreide beveiligingscontrole die af en toe de verzending kan ophouden.

8. Mededelingen

Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld in deze voorwaarden en bepalingen, moeten alle mededelingen van u aan ons schriftelijk worden ingediend en verzonden naar onze contact adres op:

Sunglasses Shop
105 The Broadway
Leigh-on-Sea
Essex
SS9 1PG
UK

Of door een email naar customerservices@sunglassesshop.com te sturen met uw naam, ordernummer, transactie-ID en de datum van bestelling. Alle mededelingen van ons naar u mogen van tijd tot tijd op onze website weergegeven worden.

9. Gebeurtenissen buiten onze controle

Wij zullen geen verdere aansprakelijkheid jegens u hebben voor enige vertraging in levering van goederen die u besteld hebt of voor enige schade of defecten aan geleverde goederen wat veroorzaakt zijn door omstandigheden die buiten onze macht liggen, met inbegrip van, zonder beperking, stakingen, lock-out en andere arbeidsconflicten, verdeling van systemen of toegang tot het netwerk, overstroming, brand, explosie of ongeval.

10. Invaliditeit

Indien een deel van deze algemene voorwaarden onuitvoerbaar zijn (imet inbegrip van de voorwaarden die onze aansprakelijkheid uitsluiten) heeft dit geen gevolgen voor de uitvoerbaarheid van andere onderdelen van deze voorwaarden.

11. Privacy

U erkent en aanvaardt gebonden te zijn aan de voorwaarden van ons privacybeleid.

12. Rechten van derden

Behalve voor onze filialen, directeuren, werknemers of vertegenwoordigers, een persoon die geen partij is bij deze overeenkomst heeft geen recht onder het Britse Contracts (Rights of Third Parties) Act 1999 om enige voorwaarden van deze overeenkomst af te dwingen, maar dit heeft geen invloed op enig recht of rechtsmiddel van een derde partij die bestaat of beschikbaar is, afgezien van die wet.

13. Toepasselijke recht

Het contract tussen ons wordt beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met het Engels recht en de Engelse rechterbanken zijn bevoegd om eventuele geschillen tussen ons op te lossen.

14. De gehele overeenkomst

Deze algemene voorwaarden, samen met onze huidige website prijzen, levering details, contactgegevens en privacy beleid, zijn geheel uitgezet van onze overeenkomst met betrekking tot de levering van de goederen aan u door ons. Niets gezegd door elke verkoper, namens ons moet opgevat worden als een variant van deze voorwaarden of als een erkende vertegenwoordiging over de aard of kwaliteit van de goederen voor de verkoop aangeboden door ons. Tenzij in geval van fraude of frauduleuze praktijken van zaken, zullen wij geen aansprakelijkheid hebben voor een verkeerde of misleidende voorstelling.

15. Communicatie via E-mail

Door het bestellen op Sunglasses Shop, het aanmelden voor een nieuwsbrief, of speciale aanbiedingen meldt u zich aan voor onze e-mail mededelingen. Onze incidentele marketing e-mail kan beëindigd worden door simpelweg te klikken op de link 'uitschrijven' aan de onderkant van elke e-mail.

16. Uitsluitingen

Bepaalde merken en produkten kunnen uit de algemene voorwaarden worden uitgesloten. We zullen dit vermelden in voorkomend geval. Oakley heeft nu een uitgebreide 14-daagse recht om terug te keren.

17. Brillen en zonnebrillen met voorschrift – Algemene Voorwaarden

Alle brillen en zonnebrillen op sterkte worden individueel op maat gemaakt. Die kunnen een paar weken duren om opgebouwd te worden. (meestal 7 dagen)

U kunt het product niet omruilen of een vergoeding verkrijgen.

De getoonde afbeeldingen geven slechts een representatief beeld en afwijkingen van het product zijn mogelijk.

Designer merken zoals Maui Jim, Oakley, Bolle en Serengeti bieden een voorschrift service. Alle andere zonnebrillen met voorschrift zullen generieke glazen bevatten.

De glazen in zonnebrillen met voorschrift worden gelevered met generieke glazen (met uitzondering van de merken hierboven) en niet met de glazen van het merk.

Ray-Ban kunnen geen glazen op sterkte leveren dus gebruiken we de best mogelijke optie. De kleuren van de glazen komen zo dicht mogelijk overeen met de oorspronkelijke zonnebril.

Glazen op sterkte zullen de logo van het merk op de lens niet kunnen weergeven zoals de gewone zonnebrillen met merken.

Door het indienen van uw bestelling voor zonnebrillen met voorschrift bij sunglasses Shop bevestigt u dat:

- U bent 16 jaar of ouder en niet ingeschreven als blind of slechtziende.

- Je bent in het bezit van een schriftelijk brillen voorschrift voor uw bril die gegeven is door een gekwalificeerde persoon in de afgelopen 24 maanden (of 12 maanden als u 70 jaar of ouder zijn).

- U levert nauwkeurige details van uw huidige voorschrift (met inbegrip van eventuele opmerkingen op het voorschrift) desgevraagd.

18. Brillen en zonnebrillen met voorschrift – Beperkingen van het aanbod

Op advies van onze opticiens hebben we absolute discretie om bestellingen te accepteren. Indien nodig of wenselijk geacht en voordat een bestelling wordt geaccepteerd hebben onze opticiens absolute discretie om:

- Om contact met u op te nemen om uw bestelling te bespreken en advies te vertrekken.

- U stuurt een kopie van uw schriftelijke voorschrift na aanvraag.

- Om contact op te nemen met, of aangevraagd wordt door de opticien die uw voorschrift gegeven heeft, om uw voorschrift te verifiëren en/of met u te bespreken.

- Om uw pupillary afstandsmetingen te verkrijgen van uw opticien.

- Om een nieuw schriftelijk voorschrift te verkrijgen van uw opticien.

19.  Promotionele aanbiedingen

- .Een aanbieding kan niet gebruikt worden in combinatie met andere aanbiedingen, tenzij anders vermeld.

- Sunglasses Shop behoudt het recht om alle aanbiedingen op elk gewenst moment te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving.

- .Aanbiedingen zijn van toepassing tussen de verklaarde datums (indien van toepassing) en alleen op sunglasses-shop.co.uk en sunglassesshop.com. Details van het aanbod zullen beschikbaar zijn bij de offer-media of aan de kassa.

- Niet geldig voor contant geld of gelijkwaardig geld.

- Geen aanpassingen op eerdere aankopen

- Sommige aanbiedingen kunnen worden onderworpen zijn aan een minimale bestedingsbedrag. Indien van toepassing, informatie over het aanbod zal bij de offer-media of aan de kassa beschikbaar zijn.

-E-mail communicatie is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n) genoemd in de e-mail. Meningen weergegeven in elke e-mail kunnen van de afzender afkomstig zijn en komen niet noodzakelijk overeen met die van deze organisatie. Als u de beoogde ontvanger niet bent dan kunnen openbaarmakingen,kopiëren, distributie of een handeling die gesteld is op basis van de informatie,verboden en onwettig zijn. De afzender kan niet garanderen dat eventuele bijlagen vrij zijn van virussen of andere defecten en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade die voortvloeien uit een geïnfecteerde e-uitzendingen. U ontvangt nieuwsbrieven omdat u zich aangemeld heeft voor het ontvangen van nieuwsbrieven en exclusieve aanbiedingen maar waar u zich kan afmelden onderaan de pagina van de e-mail.

20. Sunglasses Shop waardebonnen en waardebonnen gekocht via een derde partij

20.1 .Waardebonnen zijn gebonden aan de verkoopvoorwaarden van de Sunglasses Shop, tenzij hieronder vermeld.

20.2 Waardebonnen kunnen niet gebruikt worden in combinatie met andere aanbiedingen.

20.3 Niet geldig voor contant geld of gelijkwaardig geld. Waardebonnen moeten online of in de winkel gebruikt worden.

20.4 Geen aanpassingen op eerdere aankopen.

20.5 Waardebonnen zijn uitsluitend voor eenmalig gebruik.

20.6 Wisselgeld of krediet van ingewisselde waarden worden niet aangeboden. De Sunglasses Shop zal geen krediet of kasequivalenten geven voor ongebruikte gedeelten van een waardebon.

20.7 Er worden geen terugbetalingen aangeboden voor waardebonnen die vervallen zijn (indien van toepassing) en eventuele andere betalingen zijn ter volledige discretie van Sunglasses Shop.

20.8 Waardebonnen van een derde partij (zoals Groupon vouchers) kunnen onderworpen zijn aan aanvullende voorwaarden, die zal worden vastgesteld op het moment van aankoop van de bon en op onze site.

21. Laagste prijs garantie

21.1 Laagste prijs garantie kan niet worden gebruikt in combinatie met een andere aanbieding, promotie of korting.

21.2 Wij doen een prijsvergelijking gebaseerd op een vergelijkings service zodus:

-Het product moet op voorraad zijn (niet 'op voorraad', maar dan besteld van een fabrikant) in het Verenigd Koninkrijk en klaar om te verzenden.

-Moet verkocht worden door een echte dealer en die erkend is door de merken en fabrikanten.

21.3 Wij doen geen prijsvergelijking met veilingsites zoals Ebay.

21.4 De uiteindelijke discretie op een prijsvergelijking berust bij Sunglasses Shop.

Als je een vraag hebt over een geldige prijsvergelijking neem dan contact met ons op om ons de details van de website en de prijs die je gezien hebt mede te delen.